søndag 6. februar 2011

Se det, enda en blogger!

Så ble det omsider en blogger av meg og! Enda i startgropa, men gleder meg til endelig å komme igang.
Ser at det tar litt tid å lære seg forskjellige triks her, men med et skritt om gangen, så skal vel jeg også klare å lære meg dette her!

I disse tider har jeg, som vanlig, flere prosjekter på gang. Jeg heklet putetrekk til sofaen for et par år siden, tre hvite og to litt mindre oransje (og rødt til jul). Men så har jeg hele tiden hatt brunt teppe i sofaen. Så nå i vinter fant jeg ut at jeg skulle strikke nytt hvitt teppe til sofaen, et som matchet putene. Som sagt, så gjort. Kjøpte Viking pleddgarn og satte igang. Jeg har vært veldig fornøyd med putetrekkene mine, men midtveis i teppestrikkinga fikk jeg imidlertid en ide fra ei venninne om noen nye putetrekk. Jeg var vel klar for noe nytt, så kjøpte inn masse bomullsgarn og satte igang med nye trekk. Men jeg så jo, mens jeg satt der med begge prosjektene at de ikke passet sammen. Så det ender vel med at jeg får nye putetrekk og går tilbake til det samme brune teppet... Jaja, det hvite teppet er herlig, så brukes skal det, selv om det ikke får hedersplassen i sofaen.
De gamle putetrekkene 
 Det nye hvite, fatastisk gode og myke teppet mitt...
 Fremsiden på det ene nye putretrekket. 

Ikveld ble jeg ferdig med å hekle putetrekk nr 2, bare et igjen - av de store putene hvertfall.Heldigvis skal det være stoff på baksiden!
Har ikke bestemt meg for hvordan de små skal se ut, men ideer kommer vel til meg snart!

2 kommentarer:

  1. Kjempefin blogg, selv om du er i startgropa. Og så kjekt at du følger bloggen min!
    Hilsen en sør-rogalending. :)

    SvarSlett