tirsdag 8. februar 2011

Har en stk flink mann i hus...

Helt uten oppfordring fra meg, har min kjære funnet ut at han skal fikse litt på utseende på bloggen min - fine by me!! Han sitter og jobber med det nå, og jeg gleder meg til å se resultatet!
I den forbindelse lette jeg etter passende bilder som han kunne bruke i "My collection"-albumet mitt på pcen. Tenkte jeg kunne presentere et lite utvalg av ting jeg har laget tidligere:

Solan Gundersen og Ludvig


I flere eksemplar. Mamma og pappa fikk hvert sitt eksemplar av de fantastiske skapningene til Ivo Caprino.




Syskrin til trådsneller osv, ruskeposer og vesker. Det ble flere julegaver her!


Høstduk til stuebordet, inspirert av en duk i Quiltemagasinet.



Babytepper


Fleecekjole til meg selv


Strikket tunika fra Norsk strikk. Julegave til meg fra meg... :-)




Diverse heklede babytepper


Heklet juleløper


Heklet løper. Min mor fikk for lenge siden en heklet løper av sin tante. Denne likte jeg så godt at jeg måtte låne den og skrive opp en egen oppskrift ut ifra løperen hennes. Jeg har heklet tre stk av denne, simpelthen bare elsker den!! :-)


Et lite utvalg av en hel gjeng med vinkuer. De var utrolig populære, og jeg laget mange av dem.



Laget mange høner også, men flest kyr.


Julegave til svigermor for et par år siden. Løperne passer inn i fargene på hytta.


Jeg har sansen for gamle ting, deriblant dukker. Og når de sitter fremme, må de jo ha fine klær på seg. Dukken i lilla fant jeg på antikkmesse for noen år siden. Dukken i rosa har vært mormoren til min samboer sin.

Det får vel være nok skryting for idag. :-)

Ble akkurat ferdig med reste-teppet mitt. Men det ble faktisk stort nok til å være et lite babyteppe. Meeen, regner med det havner i Truls og Trulte-boksen likevel. Da er det vel bare til å starte på det tredje putetrekket... Men ikke idag... Det får vente til imorgen! :-)

3 kommentarer:

  1. Hei Merethe!

    Så mykje flott du lagar! :) Har du oppskrift på det syskrinet, eller veit du kor eg kan finne det?

    Mvh,

    Handarbeidspire :)

    SvarSlett
  2. Hei!
    Tusen takk for det!

    Du finner en tutorial her: http://www.quiltingboard.com/tutorials-f10/fabric-covered-needlework-box-t28902.html

    Lykke til!

    SvarSlett
  3. Hei
    Jeg ser du syr så fine vinkuer og vinhøner. Er dette noe du selger og hva koster disse. Vil svært gjerne kjøpe om det er mulig.
    min mailadr. er: siw.yttermo@gmail.com
    Siw.

    SvarSlett