mandag 14. februar 2011

Hjemreisedagen er kommet...

Da har dagen for hjemreise kommet. Jeg har pakket og er klar, men det er enda et par timer til jeg skal dra, så da kan jeg jo blogge litt. :-)  Jeg ble rimelig lettet da min svoger hadde tid til å følge meg til togstasjonen og få meg avgårde på rett plass. Grudde meg ikke rent lite til å prøve å finne frem på egenhånd her!! :-)

Lørdag ble en travel dag. Vi sto opp relativt tidlig, spiste frokost og dro ut. Vi gikk gjennom slottsparken, og jeg var turist, så derfor måtte vi jo ta turistbilder:

Fant overraskende nok ingenting jeg hadde lyst på i stoffbutikken på Grønland, så det var rimelig slukøret at jeg gikk ut derfra og tenkte at jeg hadde mistet hele arbeidslysten.
Vi gikk og svinset på loppemarkedet på Grønland, uten å finne noe der heller. Og heller ikke på kjøpesenter i byen handlet jeg - hva skjer??
Så gikk turen tilbake til sentrum for å treffe svoger for lunsj. Det ble på Far East, en koselig liten vietnamesisk restaurant. Veldig god mat og jeg spiste med pinner!! Det gikk riktignok ganske treigt, og de andre var ferdige før jeg var halvveis, men det gikk! (Gikk over til gaffel da de andre var ferdige da... ) :-D

Etter lunsj (sen lunsj, heller middag) riste vi til Alnabru for å gå på den nye Stoff og Stil butikken. Her handlet jeg!! :-D
Det ble litt stoffer, garn og litt smånips. Har jo bare en koffert med meg, så jeg måtte begrense meg, men det ble likevel litt handling, og jeg gleder emg til å ta fatt på symaskinen når jeg kommer hjem!



Da kvelden kom, dro vi til ei venninne av meg på St. Hanshaugen og spiste middag og koste oss resten av kvelden. Kjempekoselig kveld. I Oslo! :-)

Både min søster og jeg kjøpte garn til firkanttøfler, og da søndagen (sløvedag) kom, satte vi på gamle filmer og begynte å strikke. Jeg manglet litt garn og måtte inn og bestille mer på nettet, så jeg får bare vente til det kommer mer i posten før jeg fortsetter. Men det var uansett deilig med en liten pause fra putetrekkheklinga! Og så gikk det så fort! Skal ikke se vekk ifra at det blir flere slike tøfler på mine pinner! :-)


Ikke heeelt fornøyd med at to av fargene var så like, men jeg får gjøre det bedre på neste par.
Jeg bruker Wool fra Stoff og Stil og strømpepinne 4. La opp 22 masker og strikket 22 riller før jeg skiftet farge. For at det skal være litt system i rutene når de sys sammen, brukte jeg fremgangsmåten til HjerteGO. Jeg bruker tynnere garn enn Fritidsgarn som står  hennes oppskrift, så jeg har flere masker. Spent på hvordan resultatet blir når de kommer ut av vaskemaskinen! :-)

Nå skal jeg snart reise, gleder meg til å komme hjem og se min kjære igjen! Det er jo som kjent Valentines Day idag, så jeg regner med at han er ekstra snill med meg idag!! :-)
Love you, honey!! :-) 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar