onsdag 15. august 2012

Legoteppe til en liten tøffing

Da nevøen vår nylig ble 1 år, sto lego/duplo på ønskelisten. Jeg hadde, mens jeg fremdeles var gravid, kjøpt noen stilige stoffer med bilveier på som jeg tenkte å bruke til å lage legotepper. Så da ble det legoteppe med bilveier til den lille tøffingen. Og så kjøpte vi en lego-ting som vi la oppi posen.

 Klippet først ut innside og utside til teppeposen, to store sirkler. Brukte hele stoffets bredde.


 
La rette mot rette og sydde rundt, men lot det være igjen en åpning til vrenging. Vrengte, strøk og sydde en stikning over åpningen før jeg fikk sambo til å slå i maljer for meg. Tredde så i tau gjennom maljene. (Lurer på å bruke skåbånd rundt teppet neste gang, tror det kan bli ganske fint.)


Utside og innside


Sammensnørt

Da er det bare å håpe på at gutten koser seg med lego og teppet fremover! :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar