tirsdag 21. august 2012

Bunad til 17 mai...

I vinter begynte jeg å strikke en bunad til snuppa mi. Tenkte hun skulle ha den til 17 mai og i tillegg i dåpen til kusina si måneden etter. Jeg fant et par oppskrifter i ei bok jeg fikk låne av en kollega. Ville ha den enkel og kun pynte den opp med bånd. Så jeg laget min egen variant litt ut fra de to oppskriftene i boka. Travle dager og kvelder gjorde at det tok lang tid, og ikke spør meg hvorfor jeg laget den i str 3-6 måneder når hun kom til å være 7 og 8 måneder gammel da hun skulle bruke den. Ammetåka...??

Men til alt hell, så passet den likevel, litt kort kanskje, men det er jo bare søtt på ei lita prinsesse?! :-) Så da fikk jeg ny giv og satte igang og sy på båndene!!



Ble kjempefornøyd!! Meeeeen... Da jeg skulle prøve den på 16 mai, gjorde selvfølgelig båndene at den ikke var den minste lille smule elastisk lenger... En aldri så liten smule snurt, men med et siste lille gnist av håp, satte jeg igang å sprette av båndene igjen. Jeg hadde nemlig (heldigvis) måttet hekle en bred kant rundt åpningen for å få bedre plass til å sy på båndene. Disse fungerte fint som bare en fin kant, så snuppa kunne bruke bunaden uten bånd. 



Med min barnesølje, hvitt skaut, skjortebody og ballerinasko, var hun helt nydelig på 17 mai!! Men i dåpen måtte vi ty til kjøpebunad, da var den hjemmelagede minste laget.

 <3 Prinsessa mi!! <3

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar