lørdag 28. mai 2011

Voksipose og stelleveske til ei lita frøken

Ei lita frøken fant ut at hun ville gi dyna si til babyen til Merethe. Så for et par uker siden sto dyna klar til henting og frøkna var klar for stor dyne. Jeg syns dette var så herlig at jeg tenkte jeg måtte gi henne noe tilbake. Jeg bestemte meg for å lage vognpose til dukka hennes.

Har jo holdt på med voksiposer nå, så tenkte det var ikke vanskelig å lage en litt mindre modell.



La dukka mi på et stykke stoff og tegnet opp på øyemål. Finklippet etterpå, og var smart nok til å tegne opp mønsteret  før jeg begynte å sy. Mønsteret ble som følger:
Tegnet inn av super-duper-data-flinke sambo
Jeg hadde tenkt å bruke knall rosa fleece som for inni, men fikk øye på et stort stykke filt som jeg har hatt lenge og ikke fått brukt til noe fornuftig. Så da ble det filt istedet. Var redd for at det kanskje ble litt voldsomt med det gule, men gult ble kult, syns jeg!
Strøk til slutt på et Ole Brum strykemerke for å få litt liv i alt det svarte. Ble ganske fornøyd med resultatet!!



Faktisk så fornøyd at jeg skal lage en til min egen dukke og! :-)

Men alle små mammaer må jo ha en stelleveske! Og jeg hadde mer filt igjen, så det var bare å sette igang.

Tips til type stelleveske fant jeg hos Bugla, men mål og fremgangsmåte kom jeg frem til selv.
Resultatet ble slik:

Også denne med Ole Brum strykemerke - det er jo et sett, må vite! :-)

Ehh, hva skal jeg si? Jeg måtte jo prøve det ut... :-)


Settet er ferdig!

Da er det bare å håpe på at den lille mammaen blir fornøyd! :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar