mandag 15. august 2011

Marsipan-kjeks - mmmmmmm

Jeg rydda i det ene - ufattelig - rotete kjøkkenskapet mitt. Kom over en marsipanpølse som ikke ble brukt til jul. Den var kun holdbar en liten måned til, men hva skulle jeg bruke den til, mon tro?
Sambo elsker jo marsipan, men hadde jo mine tvil om at han kom til å sette tennene i marsipanpølsa likevel.

Så la jeg plutselig merke til et lite tips som sto like ved utløpsdatoen: Skjær i skiver og stek på 200 grader i 7-8 minutter. Genialt!
Som lest, så gjort. Jeg skar i skiver, la på brett og satte i ovnen. Glemte dem litt ut mens jeg holdt på med trykknappene fra forrige innlegg, så de ble stående noen få minutter for lenge, men det gjorde ingen verdens ting:

Du verden, så gode de var!!!

Mmmmm, smakebit nummer to...
Siden sambo ikke er hjemme og får dette med seg ikveld, lurer jeg på om jeg skal overraske ham ved å legge noen i en boks i sekken som han tar med seg på jobb imorgen. Da blir han nok fornøyd, marsipan-loveren min! :-)

1 kommentar: