onsdag 3. august 2011

Safting og sylting i 28 grader...

Yr og co har ikke helt vært til å stole på denne sommeren. Men igår meldte de overskyet til idag, og siden det ikke var strålende sol de meldte, tenkte jeg at det var sikkert riktig denne gangen... Så jeg tok opp 7 kilo aronia og 2 kilo bringebær fra frysen igår kveld. Idag skulle det saftes og syltes mens sambo og min far satte opp stilas på huset.

Som tenkt, så gjort - til tross for 28 grader ute idag....

Saft til gele i saftkokeren

Råsaft blandes og siles

Ferdig aronia og bringebær gele

Nesten 7 liter ferdig aronia og bringebær råsaft
Oppskriften på geleen og safta finner du her.

Så ikveld har tanta og onkelen til sambo fått en ny ladning saft og gele! Har litt igjen som skal fordeles andre steder. Håper de blir fornøyde rundt forbi! :-)

Må si meg fornøyd med dagens produksjon, men nå var det godt å sitte i sofaen - og her blir jeg og koser meg med strikketøyet resten av kvelden, tenker jeg! :-)

God kveld! :-)

2 kommentarer:

  1. Så flink du har vært i sommervarmen!

    Du kan godt bruke ideen min og sy vegglommer hvis du vil :-)

    SvarSlett
  2. Takk for det! Da kommer jeg nok til å prøve meg på lommene dine!! :-D

    SvarSlett