søndag 19. juni 2011

Gravid-pute i senga!! :-)

Jeg fikk øye på noe så genialt som ei gravid-pute til å ha i senga. Det måtte jeg bare ha, og det er veldig godt å ha den støtten, både for ryggen og beina. Så jeg tok turen til IKEA, kjøpte billig bomullstoff og noen billige puter. Gikk hjem og tegnet opp malen (*med litt justeringer i forhold til den jeg hadde sett), overførte malen til stoffet, klippet ut og begynte å sy. Det hele var gjort på en kveld.


 Sydde en vanlig søm og en sikksakk søm rundt hele (unntatt åpningen i bunnen)





 Ja, glemte å si at på midtpartiet, hvor man ligger med ryggen, brukte jeg fire lag med platevatt. Burde nok lagt den inni før jeg sydde den første sømmen, for å holde den på plass, men jeg løste det med å lage flere sømmer på det flate partiet.







Totalt forbruk: 1,5 meter bomullsstoff fra IKEA, 4 billige puter fra IKEA, fire lag platevatt a' ca 35x20 cm + hvit tråd. Total pris: godt under 150 kr - det er helt overkommelig for å få en ny tilværelse på nattestid! :-)

Jeg har bare lagt et laken over puta til nå, men skal bruke et dynetrekk til å lage trekk til puta, da blir det nok enda bedre!! :-D

7 kommentarer:

  1. Hva med å fylle den med saccosekk-kuler? Da er den litt mer formbar og gir bedre støtte...

    SvarSlett
  2. Ja, jeg var innom den tanken jeg også, men jeg brukte det som jeg enklest fikk tak i...
    Men den har fungert helt topp med vatt også, jeg er veldig fornøyd med den!

    SvarSlett
  3. Er det frekt av meg å spørre om oppskriften...?

    SvarSlett
  4. Neida, det går så bra!
    Fremgangsmåten står vel greit i innlegget, så jeg regner med det er målene du vil ha? Har lett etter arbeidstegningen min, uten hell, så nå har jeg målt puta mi og tegnet fort opp en ny.

    Husk å legge til sømrom!!
    Lykke til!! :-)

    SvarSlett
  5. Btw, legger ut tegningen i et eget innlegg! :-)

    SvarSlett
  6. Så utrolig fint, må nesten spørre hvor stor den er, altså lengde og bredde?

    SvarSlett
  7. Takk for det! :-)

    Jeg laget et eget innlegg med målene. Hvis du ser i september, er det et innlegg som heter "mål på gravidputa mi", der finner du størrelsen :)
    Lykke til! :-)

    SvarSlett