søndag 19. juni 2011

Forsøk på babytepper...

Satt her i pinsen og hadde lyst til å begynne på et teppe. Men hadde jeg kjøpt garn? Nei. Så jeg måtte se hva jeg fant i lageret. Liker ikke så godt å strikke med mandarin petit, men tenkte at jeg kunne jo hekle med det, og det hadde jeg mye av. så jeg begynte å hekle et "tiramisu" teppe. Ble ikke fornøyd og rekket opp igjen. Glemte å ta bilde...
Begynte så på kosteskaftmasker, også kjent som påfuglmasker.


Det ble ganske stilig, men da jeg hadde heklet 10-12 cm, fant jeg ut at jeg ikke var fornøyd med valg av garn... Så da var det å lete etter annet garn i lageret. Kom over noen nøster med lys lilla babyull, og begynte samme metode med dette garnet.

Jeg kunne med fordel brukt en enda tjukkere strikkpinne, men det hadde jeg ikke. Så jeg bruker pinne 12 og heklenål 3,5 eller 4. Skal lage en remse eller to til og hekle dem sammen. Mønsteret er hvertfall kjempefint.

Så nå få jeg se hvor langt garnet rekker, det blir enten babyteppe eller dukketeppe...  :-)

Hvis du vil lære metoden, kan du lese mer om den på bloggen til Solveig.

4 kommentarer:

  1. Interessant teknikk. Den har jeg ikke prøvd før...

    SvarSlett
  2. Det var overraskende enkelt! Og gir et veldig fint mønster! :-)

    SvarSlett
  3. Utrolig koselig blogg Merethe! Kan jo få prestasjonsangst av mindre :-)! Håper alt står bra til nede i bakken?!

    SvarSlett
  4. Takk for det, Cecilie! :-)
    Alt er fint nedi bakken ja! :-) Håper alt er bra oppe hos dere også! Dere er vel i skikkelig feriemodus kan jeg tenke meg! :-)
    God sommer!! Stikk bare innom en dag hvis du føler for det! :-)

    SvarSlett