tirsdag 25. desember 2012

Noen av årets julegaver

Da er julaften over og gavene er åpnet! Det betyr at nå kan de endelig blogges om! :-)

Tidlig i høst, mens Osloanorakken gikk som en farsott på strikkesida på facebook, kastet også jeg meg på bølga. Jeg har tidligere vist frem genseren jeg laget til frøkna mi:

Osloanorakk uten hette, str 1-2 år (men har litt færre masker for at den skulle passe nå), strikket i dobbel Silja fra Gjesdal

Jeg laget også en lik, men i blått og med hette til nevøen min som er tre mnd eldre enn frøkna mi:

Osloanorakk, str 1-2 år, strikket i dobbel Silja fra Gjesdal

Den passet heldigvis perfekt, og mora var fornøyd, så da er jeg glad og fornøyd! :-) Hadde, som nevnt i tidligere innlegg, en del flerfarget Silja liggende, og visste aldri hva jeg skulle bruke det til. Dette var perfekt! Jeg ble veldig fornøyd med dem!

Også niesen min, som er tre mnd yngre enn frøkna mi fikk Osloanorakk:
Osloanorakk uten hette, str 1-2 år, strikket i gullgarn fra Gjesdal

Jeg liker veldig godt fargekombinasjonen rosa/cherise og brun, syns de passer godt sammen, så jeg er veldig fornøyd med denne genseren. Droppet hetta og laget flere knapphull enn oppskriften sa.

Jeg har ikke snakka med foreldrene hennes, så vet ikke helt hvordan denne passer enda. Tipper den er litt stor, men hun kan jo vokse inn i den. :-)

Oppskriften kan kjøpes på www.pickles.no. Veldig kjekt prosjekt!
Lurer litt på å strikke en til meg selv og, men først har sambo lyst på Marius genser, så jeg har nok litt å henge fingrene i fremover!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar