tirsdag 18. desember 2012

Litt hekta på Marius...?

Det var så gøy å strikke selekjolen!! Og jeg hadde litt lyst å lage lik, men i andre farger. Hadde en ide om at det ville bli fint med grå kjole med hvitt mønster og rosa kant. Så jeg handla nytt garn og skulle til å sette igang da jeg plutselig ombestemte meg! Jeg ville av en eller annen grunn heller prøve meg på Mariusgenser med rundfelling.

Så satte jeg igang da! Jeg gjorde litt endringer på halsen, strikket den dobbel så lang og la inn brettekant, syns det blir finere. Jeg fellet også av flere masker til halsen enn det som sto i oppskriften for at den ikke skulle være for vid. Syns ofte at gensere med rundfelling ser så rare ut i formen når de ligger sånn på gulvet, men de ser heldigvis mye bedre ut på!! :-)

Her er genseren ferdig strikket:


Den trenger også en runde med damping før den er klar. Og selv om jeg strikket den i størrelse 1 år, er den fortsatt for stor for snuppa mi på snart 14 mnd. Men men, den passer utover nyåret og våren tenker jeg! :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar