mandag 17. desember 2012

Dravle - på første forsøk!!

På lørdag hadde jeg innedag i pysjamasbuksa - hele dagen! Så da var dette den perfekte dagen å forsøke meg på pappas dravle! Jeg har aldri prøvd å lage dette før, bare nytt godt av pappa sin. Men i år slo min søster til å prøvde seg, så da kunne jo ikke jeg være dårligere - det er jo klart!!

Mange liter melk, kulturmelk, mange egg, mye sukker, kanel og litt andre ingredienser gikk i gryta. Men det tok tid, den skal jo koke i alle evigheter! Den ble ferdig utpå kvelden, og jeg lot den stå ute i kjølen over natta, den var for varm til å sette i kjøleskapet når jeg la meg.

Var veldig spent på hvordan resultatet ble da den var kald, men dravle ble det! Og god ble den og!!

*stolt*



Vi trenger ikke alt dette selv til jul, så jeg har gitt bort noen glass, håper mottakerne også ble fornøyde! :-)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar