mandag 25. juli 2011

...og et etui til strikkepinnene mine :-)

Tenkte at litt orden i strikkepinnene var vel ikke heller å forakte, så da var det å sette igang igjen da! Og er meget fornøyd med resultatet!!



Trengte en del større biter stoff her: 73cm x 53cm til utside og innside. 22 cm x 73 cm vatt (fleece). Jeg var litt redd det skulle bli litt tykt med vatt/fleece, men så lenge jeg bare har det i "ryggen" så gikk det helt flott. Leste tips om at vliselin var greit å bruke for å få litt mer hold i stoffet istedet for vatt, men jeg endte likevel opp med samme løsning som etuiet til heklenålene.
Samme fremgangsmåte som sist, men rommene her varierer i størrelse fra 3,5 til rett i underkant av 6 cm - etter antall og tykkelsen på pinnene.

Før
Etter
Sammenbrettet
Og dette gikk i bosset! :-)
Nå er jeg såå fornøyd! :-)

2 kommentarer:

  1. ska sei du har stått på i det sista!:) lagte et lignandes etui for et par måneder siden, men blei ikkje heilt fornøyd. Fikk stoff i posten for et par uker siden og tenkte eg sko snart prøva på nytt. Må jo ha plass te alle ebay strikkepinnane mine!;)

    Viste bloggen din te mor i dag og hu va mektig imponert øve deg! Syns du va skikkelig kreative og flink:)

    SvarSlett
  2. Ja, når eg endelig fekk dratt frem symaskinen igjen itte oppussingå (og de obligatoriske "me må prøve å holde det fint og ryddig ei stund-dagene") så har eg vært ganske produktive. Har tilbragt mye tid der inne - og mer ska det bli! Storkose meg! :-)
    Så koselig, kjekt å høre kommentar fra mor di! :-)

    SvarSlett