mandag 25. juli 2011

Etui til heklenålene mine!

Endelig skal jeg ha litt oversikt og orden i sakene!! :-)

Jeg har i lengre tid hatt alle heklenålene og strikkepinnene liggende samlet, i orginalemballasjen i en boks i skapet - helt grei løsning, men ikke akkurat oversiktlig:


Så et tips på Timotei sin blogg, og begynte å telle antall nødvendige rom, tegne opp og måle.

Kuttet ut en firkant med utside og en med innside 41cm x 38cm. Klippet så ut en bit (skulle vært vatt, men hadde ikke så mye igjen, så jeg brukte en bit av et fleeceteppe) for 16 cm x 38cm. La rette mot rette, fleece-biten på midten, festet to sløyfebånd med nål i den ene siden og sydde rundt. Hadde igjen en liten åpning til vrengning som jeg sydde en stikning på etterpå. Stryk arbeidet.
Så brettet jeg opp den nederste kanten og målte opp størrelsen på rommene. Jeg hadde behov for 15 rom, og disse varierer fra 2-2,5 cm etter tykkelse på nålene.

Før

Etter
Sammenbrettet
Og dette gikk i bosset! :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar