torsdag 15. september 2011

Teppe til snuppa


På kjøreturen til Tyskland i sommer trengte jeg et enkelt strikkeprosjekt hvor jeg kunne strikke, men samtidig følge med på veien. Jeg blir fort bilsyk, så kan sjelden være effektiv på strikkefronten - hvertfall ikke på norske veier! :-)

Men, jeg begynte hvertfall på et helt enkelt babyteppe i rillestrikk, pinne 3 og 7 nøster Gjesdal Baby ull. Begynte i hjørnet og la opp ny maske ved å lage et kast i begynnelsen av hver pinne. Brukte tre nøster til midten. Da jeg skulle felle, måtte jeg fortsette å lage kast for å få hullkanten videre rundt teppet, og måtte derfor felle både i begynnelsen og slutten av hver pinne. Heklet kant til slutt.





Snuppa vår kommer ikke til å ha for lite tepper hvertfall!! :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar