søndag 11. november 2012

En skikkelig UFO dag...

Idag har jeg tatt fatt på noen av UFOene mine. Endelig! Siste hånd på verket på noen julegaver er gjort, så nå er de og klare! :)

Dressen fra forrige innlegg har fått knapper:

Dårlig bilde, knappene er lys lilla med en mørkere kant rundt i samme farge som dressen. 

Nå er den klar til bruk! Gleder meg til å bruke den på snuppa mi!

Tidlig i høst strikket jeg barnehagegenser til snuppa. Den har ligget hele høsten, men nå har den endelig fått knapper:


Oslo anorakken (droppet hetta på min) gikk som en farsott på Strikkesida på facebook i høst. Jeg hadde noe Silja garn fra Gjesdal liggende (det flerfargede). Hadde fått det fra ei venninne for flere år siden, men aldri helt visst hva jeg skulle bruke det til. Nå kom det til sin rett. Måtte bare kjøpe inn rødt garn, så var det bare å sette igang. Veldig fornøyd med resultatet, den blir god å ha i barnehagen i vinter.

Tanta til sambo er kjempeflink å strikke. Hun har strikket de neste plaggene, jeg måtte bare ta strikk i livet på buksene. Det ble gjort idag! Den røde buksa er allerede tatt i bruk, og jeg gleder meg til å ta på snuppa det nydelige oransje settet, det er ikke lenge før det passer henne nå!

Kjempegod strikket ullbukse



Et nydelig stykke arbeid av tanta til sambo!
Heldig er hun, den lille snuppa mi som har så mange strikkeglade mennesker rundt seg! :-)

Nå gjenstår å ta opp litt og fikse den ene lua jeg nettopp strikket, den passer ikke helt, så den trenger litt justering. Så gjenstår det å se om resultatet blir bra! :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar