onsdag 30. mars 2011

Mum + dad = me

Mitt seneste hekleprosjekt har tatt mye tid. Men igår ble det da endelig ferdig. Jeg begynte så vidt på dette prosjektet i Østerrike, men hallo, hvem har tid og overskudd til å drive med håndarbeid på skitur?? :-)

Jeg fikk et par nøster med heklegarn som min søster ikke brukte og da jeg startet, tok jeg utagangspunkt i dette teppet som jeg har heklet tidligere:


Men jeg ville ikke lage det likt. Tenkte jeg ville hekle inn tekst, og fikk tips fra ei venninne som hun hadde lest på en body: MUM + DAD = ME
Det syns jeg var stilig, så jeg oversatte til norsk og fant frem ruteark, tegnet opp satte igang og hekle:


Men dette ble jeg slett ikke fornøyd med, det viste så dårlig igjen. Så jeg rekket opp og tegnet opp nytt mønster på rutepapir, og da ble resultatet slik:


Dette ble jeg derimot veldig fornøyd med! Skulle nok hatt større mellomrom mellom pluss og likhetstegnet og bokstavene, men hei, det er egendesignet og hjemmelaget, perfeksjon er ikke så enkelt! :-)

Nå er jeg igang med nytt prosjekt. Det blir spennende å se hvordan det blir, for tynt strikkegarn og tynne pinner er ikke min sterke side... Men men, jeg får gjøre et tappert forsøk! :-)

(Ehh, by the way... Karius og Baktus ligger litt på vent...)

4 kommentarer:

  1. Så stilig det ble! Over en mørk dyne blir det lekkert... :)

    SvarSlett
  2. Ja, det blir sikkert kjempefint! Jobber med en annen ide i hodet, men har ikke begynt på den endag! :-)

    SvarSlett
  3. Knallfint Merethe!:=) Nå holde eg og på å laga blogg;)

    SvarSlett
  4. Takk for det! :-)
    Lager du blogg? Så kjekt!! Hva er adressen??

    SvarSlett